">KaLaU kItA iNgIn BeRjAya MaKa KiTa MesTi BeraNi MeNgUbAh KeBiASAan-KeBiASAan KiTa YaNg TiDak BeRmaNfAaT<"

TrIp tO KeDaH & PeRLiS...

13 Februari 2010...
Assalamualaikum w.t.w..baru-baru nie saya pergi ke Kedah untuk menghadiri majlis pertunangan 1 bilik saya..memang sangat excited nak ke Kedah sebab sebelum nie tak pernah pown pergi ke negeri jelapang padi tue..perjalanan mengambil masa dalam 6 jam..sangat memenatkan..yela duduk jer dalam kereta...mana tak penat...tapi puas hati melihat keindahan ciptaan Ilahi..sampai kat Kedah..akak kepada roomate bawa saya pergi ke Sungai Petani..kedudukan bandar yang terancang sebab banyak bangunan baru..tesco pown ada 2 kat Sg. Petani tue..kira banyaklah shopping mall...lepas tue kami pergi ke Alor Star untuk beli barang-barang persiapan majlis pertunangan..Fuhyoo...besar juga Alor Star nie...banyak bangunan lama2..hehehe..menarik...1 Alor Star saya dah round..boleh lah nie kongsi pengalaman dengan anak murid saya di Sabah nanti....hahaha...insyAllah...

Nak masuk Gulati's Silk House Cari Baju tuk Bertunang..hahaha


Singgah kejap di City Plaza


Tak masuk pown lalu jak..hahah





14 Februari 2010..
Hari nie roomate saya bertunang..wah3x..happynya dia...yela nak jadi tunang orang dah...Kak ija (Siti Khatijah Bt. Ishak) umur 23 tahun sekarang praktikum di Sekolah Menengah Lelaki Shah Alam yang terkenal dengan kegengsterannya..huhuhu...nasib baik akak nie garang kalau tidak....saat-saat dinanti telah tiba...alhamdulilah akhirnya majlis pertunangan kak Ija selesai...tengok muka kak Ija senyum sokmo...mestilah  kan hari bersejarah untuk dia dan bakal suaminya...kak Ija sangat cantik pada hari kejadian...



Nie la dia Kak Ija...cantiknya dia

Bakal mak mertua...huhuhu

15 Februari 2010...
Hari nie plak..roomate bawa saya pergi ke Perlis..kami pergi ke Taman Melati..tempat yang cantik...tasik yang menarik...huhuhu.....tapi banyak orang buat maksiat kat taman nie (dating bah)...hahaha...lepas tangkap gambar dan makan kami pergi ke kangar...taklah besar sangat pown tapi bagi saya negeri nie comel la...lagi satu yang saya suka negeri nie..x banyak kereta...hahahaha...perjalanan pown senang jer..pekan Kangar taklah besar...banyak bangunan yang dah lama...


Taman Melati...


pemandangan yang indah..


Simbol negeri Perlis..


Kangar..


Pekan Kangar..banyak kedai tutup ( tahun baru cina)..hehehe


Bidang Perniagaan dikuasai oleh Bangsa Cina...tangok banyak kedai tutup...


Perlis indera kayangan...

Akan datang Kelantan dan Terengganu..huhuhu...

No comments:

Related Posts with Thumbnails